tiistai 18. heinäkuuta 2017

Läskille kyytiä – Osa 5. Lepo ja palautuminen


Jotta palautuisin mahdollisimman hyvin eli ”optimaalisesti” treeneistäni ja saisin niillä kehitystä aikaan, huolehdin siitä, että
  • saan ravinnostani sopivasti (ei liikaa, eikä liian vähän) energiaa, proteiinia (aminohappoja) ja hivenaineita
  • juon riittävästi vettä
  • kaikki treenini tapahtuvat suunnittelemallani tasolla, ei liian kevyesti eikä liian raskaasti
  • pidän taukoa punttitreeneistä tiistaisin, keskiviikkoisin, perjantaisin ja sunnuntaisin
  • pidän taukoa intervallitreeneistä (+ vatsalihakset + lyhyt aerobinen) maanantaisin, keskiviikkoisin, torstaisin, lauantaisin ja sunnuntaisin
  • teen pidemmän venyttelykerran 30-60 sekunnin venytyksin (kts. Osa 3) ainakin punttitreenipäivien (ma+to+la) iltoina jonkin verran ennen nukkumaanmenoa
  • koetan nukkua joka yö mahdollisimman hyvin välillä 22-06
  • otan päivänokoset (30-60 minuuttia) puoliltapäivin
  • vältän mahdollisimman tarkasti kaikkea tarpeetonta stressiä
  • neljännellä viikolla pidän kevennetyn vaiheen, jolloin on vain keskiviikkona punttitreeni ja muina päivinä kevyttä ulkoilua kävellen
  • viidennellä viikolla aloitan uuden neljän viikon jakson





 

Ei kommentteja: