torstai 13. heinäkuuta 2017

Läskille kyytiä - Osa 1. Ruokavalio


Olen täällä taas, nyt ensimmäistä kertaa vuonna 2017. Miksikö heräsin taas väsäämään tekstiä tähän blogiin. No lähinnä siksi, että joku ilkiö oli sijoittanut haittakoodin englanninkieliseen sivustooni, mistä seurauksena serverini sulki tilapäisesti kaikki sivustoni. Bloggerin juttuihin se ei kuitenkin yllä. Tarvitsin fyysisen harjoittelun ohella treeniä myös aivoilleni. Kirjoittelu on sitä.

Elämäni on jatkunut viime vuoden lokakuusta tähän päivään ennallaan: Asustelen kahdestaan Ninni-kissani kanssa yrittäen saada aikaiseksi päivittäin mahdollisimman paljon sekä henkistä että fyysistä toimintaa. Pysyy 68-vuotiaalla niin nuppi kuin muukin keho kohtuullisessa kunnossa ja kissakin on siinä samassa tyytyväinen ja kuosissa.





Minulla on kevyt luusto. Lihasmassaa ei turhan paljon ole. Vaikka olen siten ektomorfi, välillä on aina tarvetta alentaa rasvaprosenttia, joka on päässyt iän aiheuttaman aineenvaihdunnan hidastumisen ja testosteronituotannon alenemisen takia lisääntymään. 

Aloitin maanantaina 3. heinäkuuta rasvanpolttokauden, jonka on tarkoitus kestää ainakin kesäajan eli elokuun loppuun asti. Sen osa-alueet ovat:
  • ruokavalio
  • aamuaerobiset
  • kiertoharjoittelut perusliikkeillä
  • intervallit + vatsalihastreenit
  • lepo ja palautuminen

RUOKAVALIO
  • Aamuisin heti herättyäni keitän kahvia, josta juon kupillisen ennen aamuaerobista.
  • Pyöräilylenkin jälkeen käyn suihkussa ja syön sitten broileria/kalaa/kalkkunaa, vihanneksia ja hedelmän.
  • Puolenpäivän jälkeen iltapäivällä syön jotain muuta noista kolmesta vihannesten kera.
  • Ennen iltapäivän treeniä juon toisen kupillisen kahvia ja kreatiinia veteen sekoitettuna.
  • Treenin aikana juon vettä, johon olen sekoittanut haaraketjuisia aminohappoja.
  • Treenin jälkeen teen smoothien, jossa on vettä, heraproteiinia, kreatiinia ja marjoja/hedelmiä tai vihreitä vihanneksia. Lisäksi otan yhden Berocca poretabletin veteen sekoitettuna.
  • Alkuillasta nautin samanlaisen aterian kuin aamulla, lisänä punttitreenipäivinä (ma, to ja la)  täysjyväriisiä tai kvinoaa.
  • Pari tuntia ennen nukkumaan menoa on vuorossa viimeinen ateria/välipala: saksanpähkinöitä, kaseiiniproteiini-juoma, keitetty kananmuna, pari kalaöljykapselia tai lusikallinen avokadoöljyä ja Magnesia-purutabletti.
  • Sunnuntaisin syön yhdellä aterialla jotain niin sanottua höttöä. Se voi olla jäätelöä/pizzaa/leivos tms.



Saat kuvasta suuremman, kun klikkaat sitä.
Olen tilannut nämä Magnesiaa ja Beroccaa lukuunottamatta
Fitnesstukusta (kts. mainos blogini oikeassa reunassa)


Seuraavalla kerralla, ehkä jo huomenna, kerron Sinulle aamuisista aerobisista treeneistäni. Tervetuloa silloin taas lueskelemaan.



Ei kommentteja: