torstai 20. helmikuuta 2014


OMA RUOKAVALIONI TÄLLÄ HETKELLÄ

Elämäni ei ole fyysisesti raskasta, sillä olen eläkkeellä ja treenaankin punteilla nyt vain joka toinen päivä. Olen myös keskimittaa hieman lyhyempi (173 cm) ja suhtkoht kevytrakenteinen (72 kg). En siis tarvitse ruokaa suuria määriä. Koetan satsata määrän sijasta laatuun eli vetää sisääni sellaista mistä saan rakennusaineita, energiaa, vitamiineja ja kivennäisaineita.


Aamiainen

Aamulla, yleensä klo 07.00-07.30 päivän ensimmäinen ateriani koostuu puurosta, lisäravinteista ja kahvista. 3.5 desiin kiehuvaa vettä lisään kukkurallisen kahvikupillisen luomukaurahiutaleita ja annan sen  muhia pienellä lämmöllä levyllä kymmenisen minuuttia. Jonkin ajan poissa levyltä oltua kumoan sen kulhoon ja lisään joukkoon noin 100 grammaa raejuustoa ja pari desiä sokeritonta mansikka- tai mustikkakeittoa.

Veteen liuonneen Beroccan kanssa nielaisen yhden D3-vitamiinikapselin ja kaksi kalaöljykapselia.

Lopuksi juon puoli mukillista kahvia ilman lisukkeita.


Lounas

Lounaaksi (klo 10.00-11.00) valmistan munakkaan kolmesta kokonaisesta kananmunasta, pienestä purkillisesta tonnikalaa ja pienestä määrästä raejuustoa. Lautaselle lisään vedessä höyryttämiäni vihanneksia. Lounaalla saatan nauttia myös jonkin hedelmän.


Treenipalat

30-60 minuuttia ennen punttitreenini alkua juon proteiinijuoman (kuvassa Gainomax) ja päälle puoli mukillista kahvia hunajalla.

Treenin aikana lipitän mietoa urheilujuomaa (kuvassa HartSport).

Heti treenini loputtua sekoitan palautusjuoman (kuvassa FAST) urheilujuomatähteiden joukkoon ja nielaisen pari kalaöljykapselia (kuvassa Vapaa Kierto). Jätän suihkun ajaksi yhden Beroccapillerin sekoittumaan lasilliseen vettä. Juon sen suihkun jälkeen.

Välipäivinä kun punttitreeniä ei ole, välipala koostuu proteiinijuomasta ja kahvista.


Päivällinen

Tunti tai puolitoista treenin päätyttyä on vuorossa päivällinen. Proteiiniosuus koostuu kalasta (kuvassa kirjolohi), broilerinfileestä tai naudan jauhelihasta. Lisukkeena on höyrytettyjä vihanneksia. Saatan syödä jälkiruuaksi hedelmän.


Iltapala

Iltapalalla (noin klo 21.00) syön ensin kourallisen saksanpähkinöitä. Toiseksi nielaisen vesilasillisen kanssa yhden 375 milligramman magnesiumpillerin. Lopuksi syön 200 grammaa raejuustoa, jonka joukkoon laitan purkillisen ananasta omassa liemessään.

Aterioiden välillä pitkin päivää yritän saada juotua vettä (lasillinen kerrallaan).

Aina kun olen saanut tehtyä yhden kierroksen 4-jakoista punttiohjelmaani (treeni siis joka toinen päivä), pidän 1-2 hiilaritankkauspäivää. Silloin syön myös leipää, täysjyväriisiä, -pastaa ja runsaammin hedelmiä.



PÄIVÄN AJATELMA

Olemme kaikki samassa veneessä myrskyisellä merellä 
ja olemme toisillemme velkaa valtavasti lojaalisuutta.

G.K. Chesterton

positiivarit.fi


Ei kommentteja: