perjantai 24. tammikuuta 2014


PUHELINSOVELLUKSIA KUNTOILUUN

Omaan Samsung Android-puhelimeeni olen asentanut monta kuntoilusovellusta:
  • Check
  • MaxMuscle
  • Fitness Buddy
  • Virtual Gym
  • Jetfit
  • Squats
  • Jim Stoppani
  • Instant Heart Rate

Kunto Plus esittelee nettisivuillaan seuraavat puhelinsovellukset:
Puhelinsovelluksissa on muun muassa vatsatanssia, kalorivahti, juoksupäiväkirja ja tietysti musiikkia.
Uuden sukupolven puhelinsovelluksilla voi edistää liikunnallista elämäntapaa monin eri tavoin. Seuraavassa on 1 Nokian älypuhelimissa toimiva sovellus ja 6 iPhone-appia, jotka kannustavat ja motivoivat aktiiviseen ja terveelliseen elämään.

Seuraa tuloksiasi ja kehitystäsi: Instant heart rate
Tutkijat ovat kehittäneet sovelluksen, jolla voi mitata eteisvärinää. Pidät vain sormea iPhonen kamerassa ja kuvaat. Sovellus mittaa verenkierron ja kertoo, onko sydämesi rytmi epävakaa. Tulossa iPhone 4S:ään.
Instant heart rate sovelluksen voi ladata täältä

Seuraa tuloksiasi ja kehitystäsi: Drinking Mirror
Jos haluat nähdä, mitä alkoholi tekee ulkonäöllesi, lataa “Drinking Mirror”. Lataat sinne kuvasi, syötät alkoholinkäyttösi – ja näet tulevaisuutesi! Ilmainen, saatavilla sekä Androidiin että iPhoneen.
Drinking mirror sovelluksen voi ladata täältä

Seuraa tuloksiasi ja kehitystäsi: Sports Tracker
Sports Tracker on yksi Suomen suosituimmista Nokian S60-puhelimiin (mm. 5530, 5800, N97, E75 ja N85) ja N8-älypuhelimiin saatavista lisäsovelluksista.
Sports Tracker tekee puhelimesta GPS-treenitietokoneen ja kerää paikka- ja nopeustietoja puhelimeen. Tietojen avulla liikkuja näkee reitin ja voi seurata mm. askeltiheyttä, matkaa ja keskinopeutta. Tiedot tallennetaan päiväkirjaan, jolla voi seurata kehitystään, ja lisäksi ne voi jakaa Facebookissa muiden kanssa.
Sports Tracker sovelluksen voi ladata täältä

Kalorien tarkkailuun: ShapeUp
ShapeUp-sovelluksen avulla voit helposti tarkkailla syömiesi kaloreiden määrää iPhonen avulla. Ohjelma laskee myös, kuinka monta grammaa proteiinia, hiilihydraatteja ja rasvaa saat päivän mittaan. Lisäksi se antaa ehdotuksen siitä, mikä olisi sopiva kalorimäärä laihtuaksesi tai pysyäksesi ihannepainossasi.
ShapeUp Appin voi ladata täältä

Vatsatanssia: Belly Dance Fitness
Jos haluat oppia uuden ja hauskan kuntoilulajin, kokeile Belly Dance Fitness -sovellusta. Sen avulla voit opetella vatsatanssia iPhonen kanssa. Sovelluksessa on filmi, jolla tanssinopettaja käy läpi lämmittelyn, perusharjoitukset ja erilaisia tanssitekniikoita. Tanssiminen on hauskaa, joskin liikkeitä voi olla hieman hankalaa seurata puhelimen näytöltä.
Belly Dance Fitness Appin voi ostaa täältä

Joogaa: Yoga Trainer Lite
Lämmittelyohjelma, viisi meditaatioohjelmaa ja paljon erilaisia jooga-asanoita iPhoneen. Liikkeet on kuvailtu selkeästi sekä tekstein että kuvin. Sovelluksen ulkoasu on kömpelö, mutta sisältö toimiva.
Yoga Trainer Lite Appin voi ladata täältä

Ajastinsovellus, joka laskee toistot: Interval Timer
IPhonesta saa näppärän avun intervalliharjoituksiin tai esimerkiksi 6 x 30 sekunnin toistoihin. Ajastin laskee sekä ajan että toistojen määrän. Ohjelma kertoo äänimerkein ja värein, milloin on tauon ja milloin seuraavan intervallin tai sarjan aika.
Interval Timer Appin voi ostaa täältä

Ryhtiä: The Feel Good Body Reminder
Ryhti kuntoon 21 päivässä, lupaa iPhone-sovellus, joka antaa kolmen päivän välein kolmen viikon ajan vinkkejä kehon asennon korjaamiseksi. Vinkit ohjaavat kävelemään, seisomaan, istumaan ja hengittämään oikealla tavalla. Ohjelma antaa halutessasi muistutuksia pitkin päivää.
The Feel Good Body Reminder Appin voi ostaa täältä

Musiikkia treenin tahtiin: iSweat2theBeat
IPhone-sovellus auttaa löytämään lajiin sopivaa treenimusiikkia. Ohjelmasta voi valita yli 70 000 iTunesin kappaleesta, jotka on lajiteltu musiikin tempon mukaan (BPM eli iskua minuutissa). Kun tiedät oman rytmisi, voit sovelluksen avulla valita mieleisesi kappaleet, jotka sopivat treeniin parhaiten. Musiikin lataaminen maksaa erikseen.
iSweat2theBeat Appin voi ostaa täältä 
Teksti: Kristin Helgesson Svenske


ÄLÄ UNOHDA TSEKATA NÄITÄ 

1. Mikäli kaipaat hyvää treeniohjelmaa ja ruokavaliota, löydät sellaisia seuraavista linkeistä:

2. 18-58-vuotias nainen, tutustu AIG KäsilaukkuTurvaan ja syöpävakuutukseen: 


PÄIVÄN AJATELMA

Erehdyitkö? Onneksi olkoon!


Me kaikki teemme päivittäin ratkaisuja jotka määräävät tulevaisuutemme suunnan. Kukaan, olipa kuinka viisas tahansa ja omasipa kuinka paljon periaatteita tai kokemusta hyvänsä, ei voi aina osua oikeaan ratkaisuun.

Erehtyminen ei ole mikään häpeä. Häpeä on siinä, ettemme ota erehdyksistämme oppia, ettemme toivu tappioistamme, ettemme ryhdistäydy, karista menneitä harteiltamme ja yritä toistamiseen.

Ann Landers

positiivarit.fi



HYVÄÄ VIIKONLOPPUA ...



Ei kommentteja: