keskiviikko 4. syyskuuta 2013


PALAUTUMISTUOTE

Yhteishyvä kertoo seuraavaa yleisasiaa urheilun lisäravinteista:
Treeni tuottaa tulosta, kun ravitsemus on kunnossa. Urheiluun kehitetyillä ravinteilla voi helposti täydentää liikkujan ruokavaliota.
Urheiluravinteet sopivat
  • suorituskyvyn ja kestävyyden parantamiseen
  • tehokkaampaan palautumiseen
  • proteiinin saannin turvaamiseen
  • rasva-aineenvaihdunnan tehostamiseen
  • lihasmassan ja -voiman kasvattamiseen.
Urheilijan muistilista
  • Tankkaus- ja energiajuomajauheet nautitaan ennen treeniä, palautumistuotteet heti treenin jälkeen ja lisäproteiinit ennen tai jälkeen harjoituksen.
  • Nauti proteiinipitoista ravintoa tunnin sisällä treenin loputtua, jotta lihasten palautumisprosessit pääsevät tehokkaasti käyntiin.
  • Muista myös kasvikset, hedelmät ja marjat. Niistä saa tärkeitä suojaravintoaineita.
  • Proteiinilisä voi auttaa painonhallinnassa.
  • Lisäproteiinin voi sekoittaa nesteen lisäksi puuroon tai jogurttiin.
  • Noudata juomajauheiden annosteluohjeita.
  • Osta urheiluravinteet luotettavista kotimaisista myyntikanavista.

Mihin tarvitset palautumistuotetta

Glukoosia saadaan ravinnon mukana hiilihydraatteja sisältävistä ruoista ja juomista. Osa glukoosista varastoidaan lihaksiin glykogeenina, joka toimii tärkeinpänä energialähteenä intensiivisissä treeneissäsi. 
  • Recovery Pro sisältää 42-44 prosenttia hiilihydraatteja, jotka korvaavat nopeasti imeytyvinä menetetyn glykogeenin, antavat energiaa ja vauhdittavat palautumista.
Kovan treenisi aikana tapahtuu lihaksissasi vaurioita, joita korjaamaan ja lihassolujen uudistumiseen tarvitaan nopeasti proteiinia .
  • Recovery Pro sisältää 40 prosenttia heraproteiinia, joka imeytyy tehokkaasti elimistöön harjoittelun jälkeen. Se sisältää luonnollisesti runsaasti haaraketjuisia aminohappoja (BCAA) ja L-glutamiinia. Jauhe on rikastettu aminohappo L-leusiinilla. 
  • Recover Pro sisältää myös kreatiinimonohydraattia, joka tehostaa suoritusta intensiivisen ja räjähdysmäisen harjoittelun esim. voimaharjoittelun ja pikajuoksun aikana.
Mitä intensiivisempi treenisi on, sitä tärkeämpää on saada välittömästi treenin loputtua sekä hiilihydraatteja että proteiinia nopeasti imeytyvissä muodoissa. Jos myös treenaat lukuisia kertoja viikossa, on kunnollisen palautumisen seuraavaa kertaa alettava heti edellisen loputtua. Siispä jauhetta kotona sekoituspullon pohjalle ja vesilisäys salilla päälle. Toki voit käyttää myös jotain vastaavaa valmista juomaa.

HUOM! Varsinainen urheilujuoma ylläpitää nestetasapainoa ja palauttaa sen. Se on siis eri asia kuin palautumistuote, jossa on proteiinia hiilihydraattien lisäksi.

Tutustu Recovery Pro -tuotteeseen ja muihin vastaaviin:
  • klikkaa blogini oikeassa reunassa olevaa Fitnesstukku-kuvaa
  • klikkaa avautuvan sivun vasemman reunan luettelosta "Palautuminen".
Tsekkaa myös artikkelini treenaajan lisäravinteet.


Kuva: Ari Kokkonen (Turku)

PÄIVÄN AJATELMA

Linnunpoika hyppää koska se luottaa siipiinsä,
sopuli hyppää koska kaikki muutkin hyppäävät.

Richard Bach

Ei kommentteja: