perjantai 6. syyskuuta 2013


OMEGA-3-RASVAHAPPOTUOTE

Parissa aikaisemmassa artikkelissani olen käsitellyt kuntoilijalle tarpeellisia lisäravinteita, joita tulisi käyttää etenkin silloin kun ei kykene syömään hyvin monipuolisesti.

1. Palautumistuote, joka sisältää nopeasti imeytyviä aminohappoja ja hiilihydraatteja on välttämätön kaikille, jotka tekevät rasittavia lihaskuntoharjoituksia.
2. Monivitamiini- ja mineraalituote varmistaa mikroravinteiden riittävän saannin.

Kuntoilijan ja ammattiurheilijankin on saatava jokaisesta päivittäisestä ateriastaan jotain proteiinipitoista. Sen mukana tulee pakostakin "piilorasvaa". Mitään näkyvää ei tarvitse välttämättä ruokaan siis lisätä.

Keho ei pysty valmistamaan välttämättömiä rasvahappoja, jolloin niitä on ehdottomasti saatava ravinnosta. Omega-3 on esimerkki välttämättömästä rasvahaposta, ja se sisältää pitkiä rasvahappoja (EPA ja DHA), jotka tunnetaan positiivisista terveysvaikutuksistaan.

Tarkempaa tietoa Star Nutrition, Omega-3 70% -tuotteesta saat klikkaamalla ensin blogini oikeassa reunassa olevaa Fitnesstukku-kuvaa ja sitten avautuvan ikkunan vasemman reunan luettelosta tekstiä "Omega-3 & Rasvahapot". 

Käy tutustumassa myös tekstiin treenaajan lisäravinteet.





HANNA MARKUKSELAN KOLME NEUVOA ELÄMÄNTAPAREMONTTIIN
  • Psykologian maisteri ja FLT Ravintovalmentaja Pro Health®
  • Hyvinvointivalmennus Avalonia: avalonia.fi

1. Muista tekemisen ilo ja positiivisuus

Keskity myönteisiin muutoksiin. Lisää hyviä asioita elämääsi, jolloin huonoille jää vähemmän tilaa. Älä yritä poistaa paheitasi täydellisesti; se taktiikka ei tule toimimaan.

Epäterveellisiä tottumuksia on mahdoton muuttaa pysyvästi paremmiksi kieltojen kautta. Hoe itsellesi, ettet saa ajatella pullaa. Mitä tapahtuu? Päätä, ettet saa enää koskaan syödä pullaa. Kuinka käy seuraavan kerran kun näet pullan? Ajattelet pullaa.

Toimintamme perustuu urautuneisiin ajatusratoihin. Siksi meidän on päästävä uusille urille: luodaan toimintamallien rinnalle uusia polkuja, joita vahvistetaan, kunnes vanhemmat polut hiipuvat pois.

Kun teet tarpeeksi monta kertaa asiat uudella tavalla, uudesta toimintamallista tulee automaattinen rutiini. Älä lannistu retkahduksista, vaan jatka sinnikkäästi harjoittelua. Suhtaudu itseesi yhtä kannustavasti kuin polkupyörällä ajamista opettelevaan lapseen. Tuskin otat häneltä pyörän pois kaatumisten jälkeen? Luota itseesi ja harjoittelun voimaan yhtä lujasti.  


2. Ole johdonmukainen

Tee muutoksesta näkyvä. Päivitä liikuntakalenteria, pidä ruokapäiväkirjaa, leiki askelmittarilla ja seuraa kehonkoostumuksesi muuttumista. Tutkimuksissa on havaittu, että kehitystään seuraavat saavuttavat päämääränsä huomattavasti paremmin kuin muut.


3. Hyödynnä mielikuvaharjoittelua.

Olet mitä ajattelet. Rakennat ajatuksillasi tulevaisuutesi. Näiden rakennusainesten laatuun kannattaa panostaa. Sulje päivittäin silmäsi ja koe haluamasi muutos todelliseksi. Kuvittele miltä näytät. Mieti, miten toimit erilaisissa tilanteissa ja miltä sinusta tuntuu sitten, kun olet päässyt tavoitteisiisi.

Ihminen voi ajatella itsensä sairaaksi tai terveeksi. Jos huomaat arvostelevasi itseäsi lannistavasti tai ajattelevasi suunnitelmiesi menevän pieleen – pysähdy. Keksi negatiiviselle ajatukselle myönteisempi vasta-ajatus. Tämä harjoittelu tulee kantamaan sinut pitkälle ja raivaamaan onnistumisesi tieltä suurimmat esteet, jotka sijaitsevat aina lopulta pääsi sisällä.

Lähde: vogel.fi




PÄIVÄN AJATELMA

Onnistujan suunnitelma
  • Usko kun muut epäilevät.
  • Suunnittele kun muut kilpailevat.
  • Opiskele kun muut katsovat televisiota.
  • Valmistaudu kun muut uneksivat.
  • Aloita kun muut lykkäävät.
  • Työskentele kun muut toivovat.
  • Säästä kun muut tuhlaavat.
  • Kuuntele kun muut puhuvat.
  • Hymyile kun muut murjottavat.
  • Kiitä kun muut kritisoivat.
  • Anna tunnustusta kun muut arvostelevat.
  • Ota rennosti kun muut pingottavat.
  • Jatka kun muut luovuttavat.
William Arthur Ward


HYVÄÄ VIIKONLOPPUA ...



Ei kommentteja: