perjantai 12. huhtikuuta 2013


TURHAA UHOA

Kovasti tuntuu kummalta käytökseltä pienten uhittelu isompiaan ja vahvempiaan vastaan:
  • Pohjois-Korea on jo pidemmän aikaa uhitellut hyökkäävänsä jopa atomiasein Yhdysvaltoihin tai ainakin Etelä-Koreaan.
  • Suomen poliisilaitoksessa on yritetty pistää kapuloita Putinin rattaisiin.
  • Yhä enenevässä määrin koulujen oppilaat kokoon ja ikään katsomatta yrittävät asettua aikuisten yläpuolelle olemalla noudattamatta annettuja sääntöjä.
  • Kotona joistain lapsista on tullut tyranneja tai ainakin riiviöitä, jotka pyrkivät pompottamaan vanhempiaan ja naapuriston aikuisia.
Nämä mainitsemani uhoajat ovat pohjimmiltaan kuin eilisessä Viidakon tähtöset -ohjelmassa esiintynyt miehen vehkeillä varustettu, jolle oli epäselvää pitäisikö virtsata seisten vai istuen. Turhaa olisi myös "Jokke Jokijunan" uhota taustalla oleville sota-aluksille :)



LISÄÄ TOISEN TOIPILASVIIKON TREENEJÄ

Keskiviikko

Aloitin keskiviikon noin puolen tunnin reippaalla kävelyllä. Iltapäivällä oli vuorossa punttitreeni suuremmille lihasryhmille. Tällä kertaa järjestys niissä oli reidet, rinta ja selkä.

Alkuverryttely
  • viisi minuuttia crosstraineria
  • muutama minuutti dynaamista venyttelyä
Punttiosuus 

Triplasarjat (viisi kierrosta / 14+)
  • käsipainokyykky 14, 14, 14, 14 ja 14+7
  • penkkipunnerrus (kpt) 14, 14, 14, 14 ja 14+5
  • käsipainosoutu yhdellä kädellä 2 x 14, 14, 14, 14 ja 14+10
Huom! Kyykyn tein yhdellä käsipainolla, joka oli pitkittäin jalkojeni välissä. Liike kohdistuu hieman enemmän pakaroihin ja takareisiin kuin normaali käsipainokyykky kahdella painolla.

Jäähdyttely
  • kevyttä spinningiä viisi minuuttia
  • kevyttä staattista venyttelyä muutama minuutti
Lyhenteet: +=restpause (noin viisi sekuntia) ja kpt=käsipainot.

Myöhäisillalla noin tunti ennen nukkumaanmenoa kävin läpi 11 staattista venytystä, joista osassa tein erikseen molemmille jaloille/käsille. Yksittäisten venytysten kesto oli 45 sekuntia.


Torstai

Aamu: Reipasta kävelyä noin puoli tuntia.

Iltapäivä: Intervallitreeni 3 + 6x30+30 + 5 eli lämmittelyä kolme minuuttia crosstrainerilla, sitten kuusi paria 30+30 sekuntia (täysillä + pysähdyksissä) ja lopuksi jäähdyttelyä viisi minuuttia spinningpyörällä.

Huom! Käytin intervalleissa ajastinta (kuvassa). Tutustu siihen tästä.

Myöhäisilta: 45 sekunnin kestoisia staattisia venytyksiä yhteensä 17 minuuttia.


PÄIVÄN AJATELMA

Kun elämä tarjoaa sinulle sitruunan, tee siitä mehua.
Kun kohtaat miinuksen, keksi miten siitä voi tehdä plussan.

HYVÄÄ VIIKONLOPPUA ... Muista kuntoilla. Jos et ole aivan selvillä miten, tilaa minulta siihen opas.


Ei kommentteja: