keskiviikko 20. helmikuuta 2013


VESIHUIJAUSTA

Normaalipainoisessa keskimittaisessa aikuisessa on rasvaa 10-15 kiloa. Hän on pakannut siten kroppaansa 70 000-105 000 kilokalorin edestä vararavintoa. Jos vuorokausikulutus olisi vaikkapa 2 000, riittäisi läskistä energiaa reippaasti yli kuukaudeksi, vaikka ei suuhunsa mitään apetta tunkisi.

Jo pienikin nestevajaus tuottaa suorituskykyyn alenemista ja noutaja saapuu viimeistään viikon kuluttua, jos ei suustaan alas vettä lorauta tai sairaalaoloissa tiputuksen kautta. Vain hyvin minimaalisella osalla telluksemme asukkaista on saatavilla puhdasta vettä. Minulla ja Sinulla sitä tulee suoraan hanasta, ainakin toistaiseksi.

Jesse Venturan vetämässä ohjelmassa kerrottiin eilen miten USA:ssa rikkaat ryöstävät tavallisten ihmisten veden ja tekevät sillä bisnestä. Suurien pohjavesi- ja järvialueiden vedestä värkätään pullovettä, jolle tulee hinnaksi kauppojen hyllyille monikymmenkertainen lukema ei vain USA:ssa vaan eripuolilla maapalloa - ehkä Sinunkin lähikaupassasi. Pulloveden laatua ei lakisääteisesti vielä tarkkailla. Siihen voidaan siis lisätä mitä tahansa.

Älä missään nimessä osta pullovesiä. Jos hanavetesi ei maistu eirtyisen raikkaalta, lisää hieman puristetun sitruunan mehua tai pieni määrä urheilujuomajauhetta.

Tutustu myös nestetasapainoon.




OIKEANLAINEN OHJELMA JUURI SINULLE

Jos tilaat netistä itsellesi kunto-ohjelman, se ei yleensä ole mitenkään henkilökohtainen. Tämä koskee varsinkin vieraskielistä ohjelmaa. Se ei huomioi esimerkiksi:

- lähtötilannettasi
  • treenikokemus
  • fyysinen ja henkinen terveydentila 
  • kuntoilua mahdollisesti haittaavat vammat ja allergiat
  • ikä, sukupuoli, rasvaprosentti
- omia selkeitä tavoitteitasi
- käytettävissä olevaa välineistöäsi
  •  kotitreeni
  • sali
  • ulkoliikunta
- ajankäyttöäsi
- muun elämäsi rasittavuuden tasoa
- taloudellisia resurssejasi satsata treeniin ja ravintoon

Samasta syystä ohjelmaa ja ohjeita ei yleensä kannata myöskään tiedustella oman salin suurimmilta tyypeiltä. Aniharvoin heidän ohjelmansa soveltuvat juuri Sinulle. Vihoviimeinen paikka kysellä on vaikkapa Suomi24-palsta. Sieltä voit saada suoranaista paskaa päällesi. Joillakin on siellä tapana aukoa päätänsä tai tarkoituksella provosoida. Kannattaa pitää mielessä sanonta "tyhjät tynnyrit kolisevat eniten".

Jos kaipaat ohjelmia, jotka huomioivat Sinun tarpeesi ja mahdollisuutesi, niitä löydät Kunto-oppaasta, keho-mieli-ravinto. Se sisältää noin 130 sivuillaan ohjelmiesi lisäksi kaiken tarpeellisen tiedon kokonaisvaltaisesta kunnon kohentamisesta, jonka tavoitteena ei ole ainoastaan parempi ulkomuoto, vaan myös terveys ja hyvä olo. Ota minuun yhteyttä sähköpostitse arto.painilainen@gmail.com ja kysele lisää.

HUOM! Minulla on yli 45 vuoden monipuolinen kuntoilu- ja noin 35 vuoden valmennuskokemus.

Tutustu myös Taloussanomien artikkeliin.



ENGLANNINKIELISESSÄ BLOGISSANI EILEN
  • You Need to Eat Fat to Lose Fat
  • Four Secret Pillars That Will Change Your Life
Fitness Tips



PÄIVÄN AJATELMA

Luota itseesi ja nosta omaa arvoasi. Älä ihmeessä odota, että joku muu tekisi sen sinun puolestasi.

positiivarit.fi


Ei kommentteja: