perjantai 7. syyskuuta 2012



YLLÄTTÄVÄT SYYT, JOTKA VOIVAT ESTÄÄ LAIHTUMASTA


Eivätkö kilot karise, vaikka laihdutat? Syy voi löytyä näistä yllättävistä seikoista.

Lasket kaloreita ja ramppaat lenkillä, mutta tulosta ei tule. Kuulostaako tutulta? Fox News listasi yllättävät syyt, jotka voivat estää sinua laihtumasta.


Ajatteletko syöväsi terveellisesti?

Maineikkaassa Yalen yliopistossa tehty tutkimus paljasti, että aivoissa voi tapahtua outo juttu, kun keskityt suunnittelemaan kevyttä ateriaa. Tällöin aivot voivat alkaa tuottaa enemmän greliini-nimistä hormonia, joka saa sinut tuntemaan itsesi vähemmän kylläiseksi ja hidastaa aineenvaihduntaa. Jos haluat estää tämän, keskity ateriasi runsaskalorisempiin osiin.


Maksatko kortilla?

Toisessa tutkimuksessa päästiin sellaiseen tulokseen, että ostamme runsaskalorisia herkkuja herkemmin silloin, kun maksamme ostokset pankkikortilla. Tutkijat selittävät tätä sillä, että herkullisiin heräteostoksiin sortuu helpommin, kun ne eivät heti tunnu lompakossa. Ala siis maksaa käteisellä.


Ajatteletko paljon liikuntaa?

Ranskalaistutkimuksen mukaan pelkkä liikunnan ajatteleminen voi saada sinut syömään huomattavasti enemmän. Miksikö? Tapaamme ajatella, että tuleva liikuntasuoritus oikeuttaa pieniin herkkuhetkiin, jotka eivät välttämättä jääkään niin pieniksi.


Istutko pitkiä aikoja koneella?

Vain muutaman tunnin istuminen aloillaan hidastaa aineenvaihduntaa. Jos istut työksesi koneella, nouse ylös venyttelemään ainakin kerran tunnissa. Jos et ehdi edes nousta ylös, vääntelehdi tuolissasi ja taputa jalalla lattiaa.


Nukutko liian vähän?

Liian vähäinen uni heittää kehon selviytymistilaan, jossa se janoaa hiilareita ja rasvaa. Amerikkalaistutkimuksen mukaan alle neljä tuntia yössä nukkuvat naiset syövät seuraavana päivänä 300 kaloria ja 21 grammaa rasvaa enemmän kuin reilusti koisaavat.


Lähde: iltalehti.fi


LIIKUNNAN MERKITYS LAIHTUMISESSA USKOTTUA VÄHÄISEMPÄÄ

Laihduttaminen pelkästään liikuntaa lisäämällä ei ole niin tehokasta kuin moni luulee.

Kuntoilun asiantuntijan, australialaisen John Glynnin mukaan pelkästään liikunnalla hoikemmaksi mielivän laihduttajan pitäisi kävellä seitsemän tuntia päivässä, jos mielii pudottaa kilon viikossa. Tällöinkään ei saisi herkutella koko viikkona.

Väitteensä tutkimukseen perustava Glynn huomauttaa, että vaikka pelkkä liikunta ei juuri painoa pudota, tulisi sitä silti harrastaa etenkin sydämen ja verisuonten kunnon, lihasvoiman, aineenvaihdunnan, ryhdin ja yleisen kunnon kohentamiseksi ja ylläpitämiseksi.

Liikunta kuitenkin tukee painonpudotusta, kun sen yhdistää nautittujen kalorien supistamiseen.

- Voimme syödä sekunneissa satoja kaloreita - kuten ylipainoiset tekevät - joiden kuluttaminen liikunnalla veisi tunteja, Glynn sanoo Daily Telegraphille.

- Oikeat ateriavalinnat voivat vähentää nauttimaamme kalorimääriä sadoilla kaloreilla päivässä. Saman hyödyn saadakseen voi joutua liikkumaan jopa viisi tai kuusi tuntia.

Glynnin mukaan pelkällä liikunnalla painoaan pudottavat tapaavat usein kiinnittää vähemmän huomiota ruokavalioonsa, mikä vaikeuttaa painonpudotusyritystä entisestään.

Useimmat asiantuntijat ovat yhtä mieltä siitä, että tarkistettu ruokavalio yhdistettynä liikuntaan on tehokkain tie painonpudotukseen.

Lähde: iltalehti.fi


KUNTO-OPAS, keho-mieli-ravinto antaa Sinulle henkilökohtaisesti laadittujen treeni- ja ravinto-ohjelmien lisäksi myös kaiken muun tarvittavan tiedon järkevään laihduttamiseen. Sinulla on mahdollisuus saada täydellinen opas personal trainerin yhden tunnin minimitaksalla (50 euroa / sivuja noin 130).

Tässä tietoja treeni- ja valmennuskokemuksestani



PÄIVÄN AJATELMA


Elä niin, että voit sanoa eläneesi onnellisena,
älä niin, että voit kerskata täyttäneesi velvollisuutesi.

L.A. Salava

positiivarit.fi


HYVÄÄ VIIKONLOPPUA



Ei kommentteja: