keskiviikko 25. tammikuuta 2012


RUSINAT LYÖVÄT URHEILUJUOMAT ENERGIAEVÄÄNÄ

Kalliit urheilujuomat, energiapatukat ja geelit - kaikki häviävät rusinoille! Kyllä, pienet aurinkokuivatut viinirypäleet antavat aivan yhtä paljon energiaa treeneihin kuin hienot, tunnetut energiatuotteet!

Uudessa amerikka­laistutkimuksessa joukko koehenkilöitä pyöräili kaksi tuntia energianläh­teenään joko rusinoita tai kaupallisia energiatuotteita- ja molemmat toimivat yhtä hyvin.

Lähde: Journal of Strength and Conditioning Research & Kunto Plus UUTTA.

Lisää rusinatietoa: sunmaid.fi

Kommenttini:  Jos haluat välttää epäterveellisen rikkidioksidin, käytä luomurusinoita.





HYVÄSTIT MIELITEOILLE

Hiilihydraattien vähentämistrendi on voimissaan, ja uusi hyötykin siitä on löydetty: Kun kieltäytyy (enimmistä) hiili­hydraateista, kärsii vähemmän pikaruokien himosta!

Vähähiilihydraattinen ruoka­valio voi auttaa pudottamaan muutaman kilon ja pitämään iltapäivänälän aisoissa. Tuo­reessa israelllaistutkimuksessa koehenkilöt laihtuivat 11,6 kg kuudessa kuukaudessa vähentä­mällä hiilihydraattien syöntiä. Ne koehenkilöt, jotka söivät hiilihyd­raatteja tavalliseen länsimaiseen tapaan, laihtuivat vain yhdeksän kiloa.

Jos kilosi siis ovat tiukassa, kannattaa jättää sokeri, valkoiset leivät ja pasta, ja vaihtaa ne vihanneksiin ja juureksiin.

Lähde: Obesity ja Kunto Plus UUTTA

Kommenttini: 

Oletan Sinun olevan kuntoilija, joten suosittelen, ettet pudota hiilihydraattien määrää kovin alas. Ne kun ovat lihastyön pääasiallista energiaa. Toki kaikkien meidän on syytä välttää sokeria, valkoista leipää ja pastaa - siis nopeasti imeytyviä hiilihydraatteja. Erityisen tärkeää tuo välttely on silloin kun tarkoituksesi on poistaa kehostasi rasvaa tai jos liikuntasi on hyvin vähäistä eli kuulut ryhmään "sohvaperunat".

Tsekkaa henkilökohtainen Kunto-opas.





VIHREÄ TEE LAIHDUTTAA LUULTUA ENEMMÄN


Kietoudu lämpimään peittoon ja nauti kupillinen höyryävää vihreää teetä! Se ei vain auta polttamaan pois vatsarasvaa, vaan tutkimuk­set näyttävät, että tee myös vähentää rasvan sitoutumista kehoon 30 prosentilla. Jos juot säännöllisesti vihreää teetä, on mahdollista, ettet myöskään liho niin helposti kuin ilman teetä lihoisit. Näin sanovat yhdysvaltalaisen Penn State Universityn tutkijat tehtyään kokeita hiirillä. Laihdutusvaikutuksen taus­talla on polyfenoli nimeltä epigallokatekiini-3-gallaatti ja aine tehoaa tiettävästi myös ihmisiin.

Lähde: Nature ja Kunto Plus UUTTA



Lue lisää:




EILINEN PUNTTITREENI YLÄVARTALON VETÄVILLE LIHAKSILLE

Punttitreenini kohteina eilen olivat selkä, takahartiathartiat, epäkkäät, kaula, hauikset ja kyynärvarret. Niille tein tällä kertaa lähinnä pudotussarjoja eli ensin maksimitoistomäärä isolla painolla ja sitten välittömästi hyvin pienin palautuksin samat kahdella pienemmällä painolla.

1. Alkulämmittely
  • crosstraineria viisi minuuttia
  • dynaamista venyttelyä muutama minuutti
Dynaamisesta venyttelystäni voit lukea maanantaisesta postauksesta.

2. Pudotussarjat 1. selälle
  • leuanveto (TG+lt) 10 - pud - 10 - pud - 10
Käytän leuanvedossa Total Gym 1000 -monitoimilaitetta, jonka lisäkuormana levytanko levyineen.

3. Pudotussarjat 2. selälle
4. Pudotussarjat 3. selälle
5. Pudotussarjat takahartioille
Tein tuon istuen. Koetin pitää hartiat alhaalla, jotta tuntuma oli takahartioissa eikä epäkkäissä.

6. Pudotus- ja restpausesarjat epäkkäille
7. Pudotus- ja restpausesarjat kaulalle
8. Pudotussarjat hauiksille
9. Restpausesarjat hauiksille
10. Pudotussarjat kyynärvarsille
Pidin ranteeni polvillani istuessani penkin puolessa välissä. Rullasin tangon mahdollisimman alas sormieni päähän - koukistin sormeni - nostin tangon ylös hieman yli vaakatason.

11. Loppujäähdyttely
  • kevyttä spinningiä viisi minuuttia
  • kevyttä staattista venyttelyä muutama minuutti

Staattisesta venyttelystäni voit lukea maanantaisesta tekstistäni.

Punttiosuus (osat 2-10) vei aikaa muutaman minuutin yli tunnin.





ENGLANNINKIELISESSÄ BLOGISSANI EILEN

  • Lose Weight The Healthy Way With These Tips
  • Tips To Fight "Ana-metabolic" Adaptation




Ei kommentteja: