maanantai 18. huhtikuuta 2011

MITÄ LUMEN ALTA ESIIN TULI?

Käydessäni eilen aamupäivällä suorittamassa teon, jota kutsutaan kansalaisvelvollisuudeksi, havaitsin kuinka paljon vielä jokin aika sitten lumen peitossa olleilla kävelyteillä oli nyt koirankakkaa.

Käsittämätöntä kuinka ihmiset voivat olla niin
idiootteja, että sallivat koiransa paskantaa jopa teiden keskelle, eivätkä sitten korjaa lemmikkinsä jätöksiä pois. Sitä varten on valmistettu helppokäyttöisiä pusseja. Sormet eivät siinä tule paskaisiksi, eivät edes ala haista. Itse niitä pidin aina mukanani ulkoillessani koirani kanssa vuosina 1998-2003. Kirjoitan siis kokemuksesta.

Koirakuiskaaja Cesar Milan korostaa isännän tai emännän omaa henkistä tasapainoa koiran käsittelyssä. Kun on rauhallinen ja tasapainoinen, on koirakin sitä. Silloin koira noudattaa ihmisen toivomuksia ja käskyjä.

Hyviä koirasivuja ovat esimerkiksi:


http://www.tassumassu.com/kakkapussi-hauska-pssrulla-p-2875.html http://www.koirat.com/

http://www.cesarsway.com/

Tutustu myös:


http://www.meganblake.com/Website%20Pages/animals.html
http://www.tripleclicks.com/11355396 (Pet Care)




KALJAMIESTEN PUOLUE?


Seurattuani tätä Suo
men menoa jo kuusi täyttä vuosikymmentä tulin jo aikoja sitten vakuuttuneeksi, että suuria muutoksia on tultava pieni- ja keskituloisten elämään. Meillä on omassa maassamme riittävästi apua tarvitsevia alkuperäisiä suomalaisia. Meidän ei siis tule syytää avustuksia sellaisille maahanmuuttajille, jotka eivät halua tehdä mitään työtä eikä olla muutenkaan yhteiskunnan hyödyksi. Avustuksia ei tule myöskään kohdistaa holtittomasti rahaa käyttäneiden maiden suoranaiseen auttamiseen, ei edes takauksien muodossa.

Englantia käytän ja tarvitsen päivittäin. Näin on ollut jo kouluajoistani lähtien. Ruotsia sen sijaan en ole käyttänyt 40 vuoden aikana juuri lainkaan. Muutaman kerran olen pakosta niin joutunut tekemään, kun on tarvinnut vaihtaa muutama sana jonkun saaristolaisummikon kanssa.

Joku oli eiliseen vaalivalvontaan lähettänyt Peruss
uomalaisista kommentin "kaljamiesten ja sellaisten puolue, jotka eivät ole Twitterissä". Vaikka en juokaan kaljaa (en mitään alkoholijuomia) ja olen myös Twitterissä, äänestin nimenomaan Perussuomalaisia. Äänestin ehdokasta, jonka olen tuntenut henkilökohtaisesti jo 1980-luvulta lähtien. Hän sai minun ääneni lisäksi yli 13 000 muutakin ja tuli valituksi Eduskuntaan. Onnittelut Sinulle Kike!

http://www.yle.fi/alueet/vaalipiirit/varsinais-suom
i/2011/04/kike_elomaa_on_julkkisehdokkaiden_aaniharava_2522744.html




NÄLKÄ LIIKUNNAN JÄLKEEN?

Ole varovainen ruuan annostelun kanssa, kun palaat treeneistä kotiin. Tuoreen kanadalaistutkimuksen mukaan ihmisellä on taipumusta syödä enemmän kuin on kuluttanut. Koehenkilöt pyöräilivät kaksi lenkkiä, joilla he kuluttivat keskimäärin 200 ja 300 kcal. Sen jälkeen he saivat syö­dä niin paljon kuin tunsivat tarpeelliseksi. He söivät 557 ja 607 kcal - kaksi kertaa niin paljon kuin olivat kuluttaneet!

Lähde: Journal of Sports& Medical Physical Fitness / Kunto Plus 6/2011, sivu 7.




HANKI HOIKKA VYÖTÄRÖ, NOUSE TUOLISTA

Nouse seisom
aan vähintään 100 kertaa päivässä, jos joudut työssäsi istumaan paikoillasi. Se voi sekä tehdä hyvää sydämesi terveydelle että hoikentaa vyötäröäsi, sanoo amerikkalaistutkija. Ja kyllä, se pätee myös sinuun, joka harrastat liikuntaa vapaa-ajalla.

Jos istut 6-8 tuntia päivittäin, on työsi ehkä yksi vaarallisimm
ista. Tutkijat ovat havainneet, että on vaarallista istua pitkään joka päivä, vaikka muulloin treenaisikin. Yhdysvaltalaisen tutkimuksen mukaan haittoja voi pienentää, jos nousee pöydän äärestä ylös sata kertaa päivässä.

Tutkimus, johon osallistui 4757 koehenkilöä, osoitti, että useimmin nousseet 25 prosenttia tutki­tuista (jopa 180 ylösnousua), olivat vyötäröltään 4,1 cm hoikempia kuin ne 25 prosenttia, jotka keskeyttivät työnsä harvimmin (jopa vain 14 kertaa päivässä). Myös vähiten pöydän äärestä noussei­siin päti se, että mitä useammin he n
ousivat, sitä kapeampi oli heidän vyötärönsä ja sitä matalampi sydänsairausriskistä kielivän C-reaktiivisen proteiinin määrä veressä.

Lähde: European Heart Journal online



Miksi kannattaa nousta

Jos vietät enemmän kuin neljä tunti päivässä tv:n ja tietokoneen ääressä, kuoleman riskisi kasvaa 48% verrattuna niihin, jotka istuvat näytön ääressä vähemmän kuin kaksi tuntia päivässä. Istumisen vuoksi muun muassa ...
  • Rasvanpoltto hidastuu.
  • Keho hallitsee huonommin verensokerin vaihteluita.
  • Vereen kertyy enemmän rasva-aineita.

Kannattaa ottaa 10 000 askelta

Vähän liikkunut ihminen, joka alkaa kävellä 10 000 askelta päivässä, laskee diabetesriskiään kolme kertaa niin paljon kuin y
htä vähän liikkunut, joka alkaa liikkua 3000 askelta päivässä, toteaa tuore tutkimus.

Lähde: British Medical Journal / Kunto Plus 6/2011, sivu 8.




VAHVOJA NAISIA

Seurailin telkkarista viime viikolla painonnoston EM-kisoja Eurosport-kanavalta. Kommentaattoreina olivat Arto Savonen ja Suomen kaikkien aikojen menestynein painonnostaja Kaarlo Kangasniemi.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Arto_Savonen
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaarlo_Kangasniemi
http://kaarlokangasniemi.blogspot.com/


Aylin Dasdelen

Naisten alle 53 kilon sarjassa viehättävä turkkilainen Aylin Dasdelen yritti työnnössä uutta Euroopan ennätystä. 122 kiloa ei tällä kertaa vielä noussut. Tulokseksi jäi 114 kiloa, mikä sekin oli reilusti tuplasti Aylinin oman kehon painoa enemmän!

http://newshopper.sulekha.com/aylin-dasdelen_photo_1251127.htm
http://muslimwomeninsports.blogspot.com/2010/09/aylin-dasdelen.html


Tatiana Kashirina

Venäjän 97-kiloinen Tatjana Kashirina teki tulokset 146 ja 181 kiloa. Hän oli niin ylivoimainen, että tuo 146 kilon tempaustulos oli
suurempi kuin työnnössä toiseksi tulleen nostama kilomäärä.

http://newshopper.sulekha.com/tatiana-kashirina_photo_1071221.htm




VIIDEN PÄIVÄN MASSAJAKSO ALKAA

Tänään on 16. päivä 30 päivän projektissa, jonka tarkoituksena on polttaa rasvaa kehosta ja samalla kuitenkin ylläpitää lihasmassaa. Toteutan sitä treenaamalla ja syömällä erilailla viiden päivän pätkissä.

Tänään aloitan neljännen pätkän. Treenaan isommilla painoilla ja pidemmillä palautuksilla. Ruokavalion energia- ja hii
lihydraattipitoisuus on suurempi kuin viiden päivän rasvanpoltoissa. Hiilihydraatteja otan nyt hedelmien, vihannesten ja marjojen lisäksi myös ruisleivästä ja täysjyväriisistä. Kolmen ensimmäisen päivän aikana on kreatiinitankkaus (4 x 5 grammaa).




PÄIVÄN AJATELMA

Jos olet epävarma teon hyvyydestä
tai huonoudesta, jätä se tekemättä.

Friedrich Nietzsche

http://positiivarit.fi




Ei kommentteja: