tiistai 8. maaliskuuta 2011

KOLME VALMENTAJAA: HOLLYWOOD-TÄHTIEN KEHOT KUNTOON


Elokuvayhtiöt soittavat omavalmentajien ehdottomalle eliitil­le, kun näyttelijä täytyy saada roolin vaatimaan kuntoon. Seu­raava
kolmikko on todistanut, että se saa lyhyessäkin ajassa muokattua ihmiskehoa.




Gunnar Peterson

"Jokaisen trimma­tun Hollywood-vartalon takana on taitava valmentaja, ja yleensä hän on Gunnar Peterson," kirjoitettiin kerran juorulehti US Weeklyssä. Gunnar Peterson on Hollywoodissa legenda. Hän teki Jennifer Lopezin pe­pusta tunnetun, ja asiakkaisiin kuuluvat myös Angelina Jolie, Penelope Cruz, Matthew McConaughey, Ben Affleck ja Sylves­ter Stallone. Nimi on peräisin esivanhemmilta Malmöstä, mutta hän ei puhu ruotsia.


Harley Pasternak

Lady Gaga, Halle Ber­ry, Orlando Bloom, Miley Cyrus, Jennifer Hudson, Alicia Keys, Robert Pattinson, Hilary Duff, AI Pacino, Katy Perry ja monet muut ovat luottaneet kanadalaiseen tree­nin ja terveyden asiantuntijaan Harley Pasternakiin ja hänen 5-Factor-menetelmäänsä: viisi ateriaa päivässä, viisi raaka-ainetta aterialla ja niin edelleen.


Jillian Michaels

Alkuperäisestä Suu­rin pudottaja -tositv-sarjasta sekä uudes­ta omasta sarjastaan tunnettu Jillian Michaels keskittyy ihmisten kulutuksen kiihdyttä­miseen luonnonmukaisella ja ekologisella ruualla. Terveellistä ruokavaliota täydennetään rankalla kuntoilulla, kuten kahvakuulatreenillä ja perinteisellä voimaharjoittelulla.



Lähde: Kunto Plus 3/2011, sivu 47.

http://www.gunnarpeterson.com/
http://www.5factor.com/
http://www.jillianmichaels.com/




HENKINEN VALMENNUS

Jokin aik
a sitten kerroin, miten valtava vaikutus alitajunnalla on kaikkiin suorituksiimme. Vaikka antaisimme miten positiivisia sanallisia lausuntoja tahansa omasta suorituskyvystämme toisille tai itsellemme, negatiivinen alitajuntamme voi romahduttaa tuloksemme.


Juuri ennen vuoden 1980 Lake Placidin Olympialaisia testattiin henkisen valmennuksen vaikutusta neljään ryhmään huippu-urheilijoita. Nämä jaettiin seuraavasti:
  • Ryhmä 1. 100 % harjoittelusta fyysistä
  • Ryhmä 2. 75 % fyysistä ja 25 % henkistä
  • Ryhmä 3. 50 % fyysistä ja 50 % henkistä
  • Ryhmä 4. 25 % fyysistä ja 75 % henkistä

Ryhmä 4 menestyi paremmin kuin ryhmä 3. Yhtälailla 3 paremmin kuin 2 ja 2 paremmin kuin 1.

Suosittelen, että Sinäkin otat käyttöösi henkisen valmennuksen. Voit tehdä sitä omatoimisesti visualisoimalla rentoutuneessa tilassa. Voit käyttää apuna rauhallista instrumentaalimusiikkia tai erityisiä rentoutus- ja visualisointiäänitteitä.

http://beemp3.com/downloa
d.php?file=6901094&song=Conscious+Dreaming+Exercise

http://www.silvaultramindsystem.com

Edullisia bodaukseen liittyviä itsesuggestioäänitteitä (monta erilaista muutamalla kympillä) voit ladata:

http://www.free-self-hypnosis.org/bodybuilding-muscle-hgh.htm





TOTUUS HIILIHYDRAATEISTA

Muutama päivä sitten
sain USA:sta sähköpostin, jonka otsakkeena oli "The truth about carbs" eli tuo "totuus hiilihydraateista". Sähköpostin kirjoittaja toteaa muun muassa:

Valitse luonnollisia hiilihydraatteja jalostettujen sijasta. Luonnollisia ovat kaikki joko maassa tai puussa kasvaneet, kuten hedelmät, vihannekset, peruna ja jamssi, pavut, ruskea riisi, kaura jne. Jalostettuja ovat vaalea leipä ja pasta, sipsit, murot jne.

Vältä syömästä aterialla tai välipalana ja varsinkin tyhjään mahaan pelkästään korkean glykeemisen indeksin hiilihydraatteja. Voit niitä syödä pieniä määriä niillä aterioilla, joissa on mukana jotain proteiinipitoista ja hitaampia hiilihydraatteja. Tällöin glykeeminen kuorma pienenee.



Oma kommentti

Kuten kaikesta, niin myös hiilihydraateista on monenmoisia toinen toisistaan poikkeavia käsityksiä. On kuitenkin luvallista ja jopa suotavaa käyttää järkeä tässäkin ja välttää kohtuutonta "hifistelyä". Meidän jokaisen tulee saada päivittäin energiaa jokaisesta kolmesta makroravinteesta: hiilihydraateista, rasvoista ja proteiinista.

Hiilihydraatit ovat lihastyön po
lttoainetta. Mitä enemmän siis lihaksiasi käytät, sitä enemmän sinun pitää nauttia hiilihydraatteja (40-50% kokonaisenergiasta tai 3-5 grammaa/painokilo). Nopeita hiilihydraatteja on syytä nauttia muun aterian yhteydessä lähinnä aamuisin ja treeniä ennen ja varsinkin sen jälkeen palautusjuomassa ja sitä seuraavalla aterialla.

Jos satut olemaan "sohvaperuna", et tarvitse kuin melko pienen määrän (pari grammaa/painokilo) hiilihydraatteja päivässä. Sama koskee laihduttajaa.

Tutustu myös:

http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=52




PÄIVÄN AJATELMA

Ellet odota odottamatonta, et koskaan
saa selville että se oli edes olemassa.

http://positiivarit.fi





HYVÄÄ NAISTEN PÄIVÄÄ
KAIKILLE BLOGINI
NAISLUKIJOILLE






Ei kommentteja: