maanantai 3. tammikuuta 2011

UUSI VUOSI 2011

Parin viikon kirjoitustauon aikana on lunta tuprutellut vielä lisää, ja paljon. Se on tehnyt ikkunalaudoille ja parvekkeelle omia muotojaan, joita en tohdi poistaa. Sulakoot omia aikojaan.

Jatkan taas kirjoittelua tänne blogiini arkipäivisin eli maanantaista perjantaihin. Enää en välttämättä kirjoita heti aamuvarhaisella, vaan koetan saada tekstin kunakin päivänä luettavaksesi puoleen päivään mennessä. Aiheet käsittelevät edelleen kaikkea kuntoiluun ja terveyden ylläpitoon liittyvää: treenausta, henkistä puolta, ravintoa, lepoa yms. Blogini nimen mukaisesti annan vinkkejä, en niinkään kerro enkä myöskään julkaise kuvia itsestäni.

Kaikki blogini kuvat ovat tästä lähtien - oikeastaan jo jonkin aikaa olleet - itse ottamiani. Kun klikkaat kuvia, saat ne suuremmiksi.

Toivon Sinun klikkaavan myös blogissani olevia mainoksia (Yves Rocher, CDON.COM, omegaPro ja sivustoluetteloiden alapuolella olevat Google-mainokset), vaikka et mitään niistä tilaisikaan. Klikkauksesi auttavat minua pitämään yllä tätä blogia. Kiitos tuestasi.




HENKILÖKOHTAINEN TREENIOHJELMA JUURI SINULLE

Ehkä olet tehnyt uudenvuoden lupauksen
koskien elämäntapojesi muuttamista joko täydellisesti tai vain liikunnan ja ravinnon osalta – on sitten kyseessä laihduttaminen tai lihasmassan lisääminen … tai jotain muuta. Niin tai näin, saat siihen tehokasta apua tilaamalla minulta noin 100-sivuisen Kunto-oppaan tai osia siitä.

Kotisivuiltani saat tarkemmat tiedot tuon oppaan sisällöstä. Otat sitten minuun sähköpostitse yhteyttä, jotta saat kyselykaavakkeen, jonka vastausten pohjalta teen Sinulle mahdollisimman hyvin soveltuvan ohjelman.


http://kuntoguru.com/




MASSATREENIN ERHEITÄ – osa 1.

Suurimmalla osalla meistä kuntobodaajistakin on meneillään talvella massakausi, jonka aikana treenataan raskaammilla painoilla ja syödään vähintään kulutuksen mukaisesti tai hieman sen yli.

Meidän jokaisen treeneissä ja ravinnossa löytyy virheitä, jotka estävät parhaan mahdollisen lihasmassan kehityksen.
Jason Ferruggia luettelee niitä artikkelissaan ”Mass Building Sins – The Top 20 Mistakes that kill your gains … and how to avoid them”. Tässä neljä ensimmäistä 20 erheestä lyhyesti ja vapaasti suomentaminani:

1. Harjoittelu liian usein

Kova harjoituskerta rasittaa hermojärjestelmää vielä lihaksistoa enemmän, mikä vaatii riittävästi palautumisaikaa treenikertojen välillä. 3-4 viikottaista harjoituskertaa on sopiva määrä valtaosalle treenaajista. Sen ylittävä määrä saattaa aiheuttaa lihasmassan ja –voiman vähenemistä.



2. Liian pitkät harjoituskerrat

Testosteronin eritys harjoittelun aikana on korkeimmillaan puolen tunnin kohdalla ja palautuu 45 minuutin paikkeilla perustasolleen. Jos jatkat 45 minuutin jälkeen, alkaa kortisolin määrä kohota. Noin 60 min
uutin tienoilla se ohittaa jo testosteronimäärän. Pidä punttitreenisi korkeintaan 45 minuutin mittaisina.


3. Liian paljon sarjoja

Naturaalin kuntobodaajan on hyvä tehdä vain 10-16 sarjaa yhdellä treenikerralla.



4. Liian kevyet painot


Käytä mahdollisimman suuria painoja, jotka kuitenkin ovat täydellisesti hallittavissasi.



http://www.MuscleGainingSecrets.com/
http://www.JasonFerruggia.com/

Huomenna seuraavat neljä erhettä …





MITEN SAAN YSTÄVIÄ, MENESTYSTÄ, VAIKUTUSVALTAA

Jo y
ksi hyvä ystävä – vaikka olisikin toinen jääpuikko – saattaa antaa Sinulle ”rautaisen” tuen ja turvan.

Näin uuden vuoden alussa moni antaa lupauksia. Osa voi koskea yksinäisyyden poistamista elämästä tai entistä parempaa menestystä työssä tai raha-asioissa ja niiden myötä suuremman vaikutusvallan saamista joko johonkin tiettyyn yksittäiseen ihmiseen tai jos ei koko maailmaan, niin ainakin mahdollisimman moniin ihmisiin.


Otsakkeen mukaisessa kirjassaan Dale Garnegie antaa lukijalle seuraavat perusmenetelmät ihmisten käsittelyyn:

  1. Älä arvostele, tuomitse tai valita.
  2. Anna rehellistä ja vilpitönta kannustusta.
  3. Herätä toisessa innokas halu.

Kuusi tapaa, joilla saat ihmiset pitämään itsestäsi:
  1. Kiinnostu toisista aidosti.
  2. Hymyile.
  3. Muista, että ihmiselle hänen nimensä on suloisin ja tärkein sana kaikilla kielillä.
  4. Ole hyvä kuuntelija. Rohkaise toisia puhumaan itsestään.
  5. Puhu toisia kiinnostavista asioista.
  6. Saa toinen tuntemaan itsensä tärkeäksi – ja tee se vilpittömästi.

Kuinka saat toiset omalle kannallesi:
  1. Ainoa keino välttelyn voittamiseksi on välttää sitä.
  2. Kunnioita toisen mielipiteitä. Älä koskaan sano: ”Olet väärässä.”
  3. Jos olet väärässä, myönnä se heti ja painokkaasti.
  4. Aloita ystävällisesti.
  5. Saa toinen sanomaan ”kyllä, kyllä” heti alkuun.
  6. Anna toisen pitää huoli puhumisesta.
  7. Anna toisen tuntea, että idea on hänen.
  8. Yritä vilpittömästi katsella asioita toisen näkökannalta.
  9. Suhtaudu myötätuntoisesti toisen ajatuksiin ja toivomuksiin.
  10. Vetoa jalompiin vaikuttimiin.
  11. Dramatisoi ideoitasi.
  12. Esitä haaste.

Kuinka muuttaa ihmisiä uhkaamatta tai herättämättä kaunaa:
  1. Aloita kiitoksella ja vilpittömällä arvonannolla.
  2. Kiinnitä huomio toisten erehdyksiin epäsuorasti.
  3. Puhu omista virheistäsi ennen kuin arvostelet toista.
  4. Esitä kysymyksiä suorien käskyjen sijasta.
  5. Anna toisen säilyttää kasvonsa.
  6. Kiitä vähäisintäkin edistymistä ja esitä kiitoksen sanoja aina kun edistymistä tapahtuu. ”Esitä hyväksymisesi lämpimästi ja jaa kiitosta runsain käsin.”
  7. Anna toiselle hyvä maine jonka mukaan elää.
  8. Käytä kannustusta. Saa virheen korjaaminen näyttämään helpolta.
  9. Saata toinen tekemään mieluusti sen mitä haluat hänen tekevän.

Lähde: Miten saan ystäviä, menestystä, vaikutusvaltaa – Dale Garnegie – WSOY – 1989.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Dale_Carnegie




PÄIVÄN AJATELMA

Pienet ja vähäpätöiset kohteliaisuudet
koskettavat syvimmin kiitollista ja
arvostavaa sydäntä.

Henry Clay

http://www.positiivarit.fi/



MATTI HEIKKISELLE OSAKILPAILUN VOITTO TOUR DE SKILLÄ

Onnittelut Sinulle, Matti.

Ei kommentteja: