keskiviikko 13. lokakuuta 2010

UUSI LAIHDUTUSLÄÄKE HCG MULLISTAA PAINONPUDOTTAMISEN?

Uusi kää
nteentekevä laihdutuslääke on saanut ihmiset laihtumaan ennätyksellisen nopeasti ja vielä ilman jojo-ilmiotä. Yhdysvalloissa HCG-hormonia (istukkahormonia) sisältävää kirkasta nestettä saa tilattua internetistä tai lääkäriltä. Tuotetta kokeilleet käyttäjät ovat häikäistyneitä lääkkeen vaikutuksesta. HCG-dieetissä ihmisen pitää noudattaa erittäin vähäkalorista ruokavaliota ja nauttia päivässä muutama tippa laihdutuslääkettä. Uutta dieettiä kokeilleet väittävät painon pudonneen lähes kilon päivävauhdilla. Lääkäreiden mukaan raskaushormonin laihduttavista vaikutuksista ei ole mitään tieteellistä näyttöä. HCG-dieetin keksijä Dr. Simeonen kuitenkin väittää, että raskaushormoni nopeuttaa räjähdysmäisesti rasvavarastojen palamista kehossa. Maksimissaan 40 päivää kestävä laihdutuskuuri sopii myös miehille ... vai sopiiko.

Tästä villityksestä löydät lisää tietoa:

http://www.vshp.fi/medserv/klkemi/fi/ohjekirja/2122.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Human_chorionic_gonadotropin
http://www.alpha-pharma.asia/fi/hormone-steroids/vitagon-chorionic-gonadotropin-hcg/ http://www.iltalehti.fi/nettitv/?27844210
http://www.tomvenuto.com/asktom/HCG_diet_is_it_a_scam.shtml

Omat kommentit

Koska ihmiskehon kyky polttaa rasvaa energiaksi on hyvin rajallinen (vain noin 100 grammaa päivässä), aiheutuu monen kilon painonpudotus viikossa nesteiden ja lihasmassan menetyksestä, ei niinkään rasvan vähenemisestä. Näin ollen kehon rasvaprosentti saattaa kasvaa, vaikka kehon kokonaispaino väheneekin. Siksi painonpudotustahti ei saisi olla kuin puoli kiloa viikossa. Tämä sulkee pois kaikki ihmedieetit, jossa elimistöä kidutetaan hyvin alhaisilla kalorimäärillä.

Mitä vähemmän syö, sitä todennäköisempää on, että niin makroravinteista (proteiini, rasva ja hiilihydraatit) kuin mikroravinteistakin (vitamiinit ja kivennäisaineet) tulee puutosta.


Mitä radikaalimmin laihduttaa, sitä varmempaa on saada kehoonsa löysänä roikkuvaa ihoa. Joillekin ihon kiristäminen ilman kirurgia onnistuu, joillekin ei.



TILAA TREENI- JA RAVINTO-OHJELMA
http://kuntoguru.com/




IHAN KU
IN ENNEN - Himoliikkuja on himoliikkuja, eikä sitä vakavakaan sairaus muuta.

Mikä multippeliskleroosi?

  • MS-tauti tuhoaa aivojen ja selkäytimen hermosyitä suojaavaa, myeliiniksi kutsuttua ainetta. Myeliinikato voi hidastaa hermo­impulssien välittymistä tai jopa estää sen.
  • MS-tauti aiheuttaa muun muassa aistihäiriöitä, kuten näön hämärtymistä, koordinaatio-ongelnia ja liikkumisvaikeuksia. Yleensä sairaus etenee ja pahenee hiljal­leen. Toisaalta voi olla, ettei tauti oireile diagnoosin jälkeen mitenkään.
  • MS-tautia hoidetaan säännöllisellä lää­kityksellä. Liikunta on hyväksi MS-tautia sairastavalle ihan samoista syistä kuin ter­veellekin. Lisäksi MS-potilas saa liikunnas­ta ekstraa: Kestävyysharjoittelu parantaa hapenottokykyä ja saattaa auttaa hallitse­maan tautiin liittyvää uupumusta. Voima­harjoittelu parantaa muun muassa her­mostollista ohjausta. Tuoreet tutkimukset antavat vahvoja viitteitä myös siitä, että lii­kunta voi MS-potilailla auttaa hidastamaan kognitiivisten toimintojen, kuten muistin ja oppimisen, heikkenemistä.
  • Periaatteessa MS-tautia sairastava voi harrastaa mitä liikuntaa vain, mutta sai­rauden tuomat oireet ja haitat - jäykkyys, voimattomuus, rankka uupuminen ja tasapainohäiriöt - voivat asettaa esteitä.
  • Maksimiponnistuksia kannattaa yleensä välttää, vaikka jotkut lievää MS-tautia sairastavat ovatkin juosseet maratonin.
  • Sairauteen liittyy lämpöherkkyyttä, eli oireet pahenevat kropan lämmetessä. Kannattaa siis pukeutua kevyesti ja suosia liikuntasaleja, joissa on hyvä ilmastointi.
Asiantuntijana fysioterapeutti Anders Romberg Maskun neurologisesta kuntoutuskeskuksesta.


Mikä ykköstyyppi?

  • Nuoruusiän eli ykköstyypin diabetes johtuu siitä, että elintoiminnoille välttämä­töntä insuliinia ei enää erity, koska insuliinihormonia tuottavat haiman solut ovat tuhoutuneet. Insuliini on hormoni, joka säätelee kehon sokeriaineenvaihduntaa.
  • Tyypillisimmillään nuoruusiän diabetes puhkeaa 11-12 vuoden iässä. Sairauden syitä ei tarkkaan tunneta. Syyksi on arveltu muun muassa virusta, joka aiheuttaa tuleh­duksen haiman insuliinia tuottavissa soluis­sa. Myös perimä vaikuttaa sairauteen.
  • Jatkuva insuliinihoito pistoksina tai pum­pulla on ykköstyypin diabeteksessa elämän edellytys. Liikunta tukee hoitoa, koska se kohentaa terveyttä ja kuntoa. Aktiivisesti liikkuva tarvitsee muita vähemmän insu­liinia, sillä liikunta parantaa solujen kykyä reagoida verenkierrossa olevaan insuliiniin.
  • Koska liikunta kuluttaa verensokeria ja nopeuttaa pistetyn insuliinin imeytymistä, on tärkeää oppia sopeuttamaan syömiset ja insuliiniannokset treeniin. Muuten kun­toilu voi jopa huonontaa sokeritasapainoa.
  • Verensokeri pitää mitata aina ennen lii­kuntaa. Hiilihydraattia on hyvä nauttia pie­ninä välipaloina tai juomina ennen liikuntaa ja tunnin välein liikunnan aikana.
Asiantuntijana lääkäri Vuokko Kallioniemi Diabetesliitosta.


Mikä astma?
  • Astma on keuhkoputkien limakal­vojen tulehdussairaus, joka tekee keuhkoputket ahtaiksi. Astman oi­reita ovat hengenahdistus, vinkuva hengitys, yskä ja kirkas lima.
  • Äkillisessä kovassa fyysisessä rasi­tuksessa astmaatikon keuhkoputket supistuvat. Astmakohtausta voi eh­käistä käyttämällä lääkkeitä oikein ja alkuverryttelemällä hyvin. Avaavaa lääkettä kannattaa ainakin hoidon opettelu vaiheessa pitää mukana liikuntaa harrastaessaan.
  • Astmakohtauksen pelko saa mo­net astmaatikot välttämään rankkaa treeniä. Se on harmi, sillä lääkkei­den ja puhtaan hengitysilman lisäksi liikunta on astman hoidon kulmaki­vi. Kuntoa kannattaa rakentaa hiljal­leen säännöllisellä liikunnalla.
  • Kunnon kohenemisen ansiosta oireet vähenevät eli hengittäminen helpottuu. Mitä paremmassa fyysisessä kunnossa astmaatikko on, sitä paremmin hän on suojassa myös rasituksessa iskeviltä oireilta. Hyvä kunto nostaa hengästymiskynnystä, minkä ansiosta treenatessa ilmene­vät astmakohtaukset vähenevät tai jäävät kokonaan pois.
  • Astmaatikon kannattaa harrastaa tasaisen kestävyysliikunnan lisäksi myös pallopelejä tai muuta liikun­taa, jossa on nopeita, hengästyttä­viä pyrähdyksiä.
  • Astma ei rajoita liikuntaa miten­kään, jos lääkitys on kunnossa. Kovassa pakkasessa ja siitepölyaikaan astmaatikon kannattaa liikkua maltillisesti. Myös flunssan jälkeen pitää aloittaa varovasti.
  • Astmakohtauksen mahdollisuu­den vuoksi astmaatikolle ei suositel­la sukeltamista, vuorikiipeilyä eikä muutakaan vuoristoliikuntaa.
Asiantuntijana liikuntalääketieteen ja kliinisen fysiologian erikoislääkäri Heikki Tikkanen Helsingin urheilulääkäriasemalta.

L
ähde: Sport 9/10, sivut 30-34.



PÄIVÄN
AJATELMA

Jos haluat korkealle, aloita alhaalta;
jos haluat kauas, aloita läheltä.

Kiinalainen sananlasku
http://www.positiivarit.fi/


Ei kommentteja: