tiistai 18. joulukuuta 2007

Tämä vuosi 2007 alkaa olla lopuillaan. Näinä jäljellä olevina parina viikkona käsittelen painoharjoittelua lähinnä naisten osalta.

Vuoden 2008 alusta jatkan teemaa LAIHDUTTAMINEN, koska tuo aihe silloin on monille hyvinkin ajankohtainen jouluisen herkuttelun jälkeen.



"Rivissä"
- Ari Kokkonen.

Miksi luonnossa elävät eläimet, kuten vaikkapa lokit, eivät ole ylipainoisia?!

Miksi me ihmiset käytämme näistä fiksuista luontokappaleista usein nimitystä "tyhmät elukat" ?!



Naisten painoharjoittelun harhaluuloja - osa 1 :

Painoharjoittelu tekee naisesta miehekkään.

Naisen elimistö tuottaa testosteronia vain noin kymmenesosan miesten keskimääräisestä tuotannosta. Pelkkä painoharjoittelu, olkoonpa sitten miten tehokasta tahansa, ei kykene ilman synteettisiä hormonivalmisteita (anaboliset steroidit tai testosteroni) tekemään naista miehekkäämmäksi.

Tämän päivän oma painoharjoittelu :

Yhden täydellisen palautuspäivän ja eilisen tunnin reippaan ulkoilun (60 minuuttia 120 keskisykkeellä) jälkeen jatkan omaa painoharjoitteluani tänään edelleen systeemillä Stretch-Pause Training (Muscle Explosion / www.fitstep.com).

Esimerkiksi rinnan harjoitus sisältää

a) penkkipunnerrus käsipainoilla täydellä liikeradalla (noin 10 toistoa)
- 20 sekunnin tauko
b) vipunostot käsipainoilla alhaalla aina jännitystä 3-5 sekuntia (noin 6 toistoa)
- 20 sekunnin tauko
c) vipunostot 1/3 liikkeenä (yläosa) (noin 3-7 toistoa)
- 90 sekunnin tauko

Tämän kaltaisia settejä teen rinnalle 3, selälle 3, hauiksille 2, pohkeille 2 ja epäkkäille 1.

Näiden lisäksi treenaan vatsaa ja alaselkää kumpaakin yhdellä ja kalvosinkiertäjiä kahdella suoralla sarjalla (12-20 toistoa).

Tämän päivän ruokavalioni koostuu suunnilleen 180 grammasta proteiinia, 300 grammasta hiilihydraatteja ja 100 grammasta rasvaa. Nämä antavat yhteensä energiaa noin 2800 kcal. Harjoittelun jälkeen otan kreatiinia 5 grammaa ja glutamiinia 10 grammaa.

Ei kommentteja: