tiistai 27. marraskuuta 2007

6. LIIKAA PAINOA ja vielä epäpuhtaasti tehtynä ("aloittelijan 10 virhettä") :

Nuoren harjoittelijan kuten myös vanhemmankin aloittelijan ei ole syytä harjoitella lyhyillä "raskailla" sarjoilla ennen kuin oikea nostotekniikka on opittu. Liian raskas kuormitus aiheuttaa yleensä epäpuhtaan suoritustavan jolloin loukkaantumisriski kasvaa suureksi.

Kannattaa pysytellä 8-15 puhtaan toiston sarjoissa, jotta rasitus kohdistuu lihaksiin eikä niinkään jänteisiin ja niveliin.



"Lammikko" - Ari Kokkonen

Kunpa jo vihdoin ja viimein alkaisi talvi ja päästäisiin vesilammikoista ja vesisateista. No, vielä ehtii tulla valkea joulu, jotta voi hyvällä mielellä kuunnella vajaan kuukauden kuluttua White Christmasia.




Terveyden edistämisen keino 7 - Viisi ajatusta STRESSISTÄ ja elämästä, osa 1 :

1) Näe asioiden oikeat mittasuhteet - pidä pienet asiat pieninä, "älä tee kärpäsestä härkästä".
2) 80% kaikesta siitä mitä nyt murehdit ei koskaan toteudu - 10% ei ole tapahtuessaan niin pahoja kuin oletit - vain loput 10% ovat pahoja, mutta eivät siinä määrin, että niitä esimerkiksi kymmenen vuoden kuluttua enää murehtisit.
3) Keskity yhteen tai useampaan intohimoosi (vaikkapa kuntoilu), sillä siten Sinulle jää vähemmän aikaa turhien asioiden murehtimiseen.
4) Keskity nykyhetkeen - tee parhaasi tässä ja nyt. Menneelle et voi enää mitään, mutta sen virheitä voit välttää tänään. Vaikka et tiedä tulevaisuuttasi, et sen pituutta etkä sisältöä, on tämä päivä loppuelämäsi ensimmäinen - satsaamalla siihen panostat myös parempaan tulevaisuuteen.
5) Suurin osa niistä tutkimusten mukaan noin 50 000 ajatuksesta jotka keskivertoihmisen päässä pyörivät päivittäin on negatiivisia : pelkoa, murhetta tai heikkoa itsetuntoa. Pyri kohdistamaan itseesi liittyvät ajatuksesi niihin asioihin joissa olet elämässäsi onnistunut, joista olet onnellinen ja joissa koet olevasi ainakin kohtuullisen hyvä. Aja negatiiviset ajatukset pois päästäsi.

...

Tilasin tänään Yhdysvalloista jo aikaisemmin mainitsemani treeniohjelman Muscle Explosion, jonka tarkoituksena on lisätä lihasmassaa nopeasti ja tehokkaasti ilman että rasvaprosentti kovasti kohoaa. Aloitan kyseisen ohjelman torstaina. Tämän päivän ja huomisen palauttelen, jotta jaksan satsata uuteen ohjelmaan.

Ei kommentteja: